technika / materiał: tempera, płótno
wymiary: 185x142
oznaczenie autorskie: nie sygnowane
opis: Dzieło należy do cyklu obrazów i rzeźb, którego temat oparty został na osobistym przeżyciu artysty. Towarzyszył on komuś w poszukiwaniach miejsca rozstrzelania w czasie wojny przez żołnierzy niemieckich bliskiej osoby. Zarys klęczącej wśród nie oznakowanych leśnych mogił postaci jest motywem znanym także z innych cykli malarsko-rzeźbiarskich. Postać nazwana przez artystę Pietà, nawiązująca do sceny opłakiwania Chrystusa przez jego Matkę, wyraża tutaj czuwanie, żal, litość, pogodzenie się z przeznaczeniem. Postać ta stanie się dziesięć lat później , symbolem miłosierdzia jako leżący Płaszcz miłosiernego Samarytanina, w cyklu o tym tytule.
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Ex-Presja >>>
wymiary: 185x142
oznaczenie autorskie: nie sygnowane
opis: Dzieło należy do cyklu obrazów i rzeźb, którego temat oparty został na osobistym przeżyciu artysty. Towarzyszył on komuś w poszukiwaniach miejsca rozstrzelania w czasie wojny przez żołnierzy niemieckich bliskiej osoby. Zarys klęczącej wśród nie oznakowanych leśnych mogił postaci jest motywem znanym także z innych cykli malarsko-rzeźbiarskich. Postać nazwana przez artystę Pietà, nawiązująca do sceny opłakiwania Chrystusa przez jego Matkę, wyraża tutaj czuwanie, żal, litość, pogodzenie się z przeznaczeniem. Postać ta stanie się dziesięć lat później , symbolem miłosierdzia jako leżący Płaszcz miłosiernego Samarytanina, w cyklu o tym tytule.
Światosław Lenartowicz
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Ex-Presja >>>