technika / materiał: olej, płótno
wymiary: 170x140
oznaczenie autorskie: Nie sygn., na odwrocie napis: UBRANIE KIM GORDON / WILHELM SASNAL 2001
opis: Kolejny obraz Sasnala także odnosi się do świata gwiazd muzyki rockowej. Przedstawia strój Kim Gordon, wokalistki kultowej grupy muzycznej Sonic Youth. Obraz powstał na podstawie zdjęcia ukazującego liderkę podczas koncertu. Artystka ujęta z tzw. żabiej perspektywy nie została jednak sportretowana. Malarz pokazał jedynie jej strój – spodnie z nadrukiem powtarzającego się słowa „male” i T-shirt z napisem „VOTE”, pomijając twarz, ręce i gitarę elektryczną. Postać Gordon została przez niego jedynie zasugerowana. Przyglądając się obrazowi dostrzegamy siatkę linii, służących artyście do przeniesienia fotografii na płótno, co może sprawiać wrażenie, że praca nie jest ukończona. W pewnym sensie tak jest. Nie jest to jednak błąd, ale świadomy zabieg artysty, który często ujawnia tajniki swojego warsztatu, uświadamiając widzom ich współuczestnictwo w tworzeniu obrazu. W tym wypadku Sasnal zwraca uwagę na współkreowanie wizerunku idolki popkultury lat dziewięćdziesiątych, obrazu, który z czasem zdewaluował się, pozostając bardziej melancholijnym wspomnieniem niż czymś wypełniającym intensywnie rzeczywistość.
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Intertekst >>>
wymiary: 170x140
oznaczenie autorskie: Nie sygn., na odwrocie napis: UBRANIE KIM GORDON / WILHELM SASNAL 2001
opis: Kolejny obraz Sasnala także odnosi się do świata gwiazd muzyki rockowej. Przedstawia strój Kim Gordon, wokalistki kultowej grupy muzycznej Sonic Youth. Obraz powstał na podstawie zdjęcia ukazującego liderkę podczas koncertu. Artystka ujęta z tzw. żabiej perspektywy nie została jednak sportretowana. Malarz pokazał jedynie jej strój – spodnie z nadrukiem powtarzającego się słowa „male” i T-shirt z napisem „VOTE”, pomijając twarz, ręce i gitarę elektryczną. Postać Gordon została przez niego jedynie zasugerowana. Przyglądając się obrazowi dostrzegamy siatkę linii, służących artyście do przeniesienia fotografii na płótno, co może sprawiać wrażenie, że praca nie jest ukończona. W pewnym sensie tak jest. Nie jest to jednak błąd, ale świadomy zabieg artysty, który często ujawnia tajniki swojego warsztatu, uświadamiając widzom ich współuczestnictwo w tworzeniu obrazu. W tym wypadku Sasnal zwraca uwagę na współkreowanie wizerunku idolki popkultury lat dziewięćdziesiątych, obrazu, który z czasem zdewaluował się, pozostając bardziej melancholijnym wspomnieniem niż czymś wypełniającym intensywnie rzeczywistość.
Dominik Kuryłek
ekspozycja: Galeria Sztuki Polskiej XX wieku,
Gmach Główny, al. 3 Maja 1
klucz: Intertekst >>>